Friday, April 22, 2011

jage diri leklok time time nak exam nie ...

assalamualaikum n hye u alls..

time tuk rehatkan minda kejap dengan blog.
tapi tak sempat lagi nak berblogwalking,,
minggu depan da abes exam saya jalan jalan kat blog
kamu yang singgah blog saya k.

nie citer minggu lepas da. tapi melarat lak sampai minggu nie
aritu saya ader pegi hospital teman hosemate ziarah member
sekolah dye deman panas.

nk jadikan cite la. time duk tengok tengok pesakit tu.
saya ader rase cam tak kene jep kat diri saya time tuh.
mula mula tuh rase panas jep seluruh badan.
berpeluh peluh.
pastu sampai dada.
rase cam nak sesak nafas jep.
terus g kuar cepat cepat kuar
time jalan tuh mate da blur da. men hentam je jalan.
rase cam kaki da tak berpijak di bumi yang nyata da.
nasib la time tu kerusi ader kat luar.
terus je duduk.
pejam mate. bile da ok sket masuk balik dalam wad tu.

tanyer hosemate saya
  'ader perubahan pape tak kat muke aku'.
pastu dye cakap
'ader duduk la lu yuni kang mu lak duk ats katil nie kang'
saya cakap.
'xdok naper r ok je nie'
pastu g kuar balik.

malam tuh saya col la kat mak saya.
saje cakap suh doakan ank dye nie kan nak exam da.
time nak exam baru ingat mak.
hehehe.
pastu terus selit selit tanye.
'ma orang darah rendah camne???'
ma saya cakap.
orang darah rendah rase cam nk pengsan,
gelap mate.
nape ley jadi gitu erk ma??
makan tak betul la tu, time lapo betul2 baru nak makan,
tak minum air mineral. 


semua ader je kat hang ye yuni.

nasib baek la dapat hosemate yang banyak petua2 bab kesihatan nie,
terutame teman rapat saya dari sem1 sampai sem 6.
nik n aten,
dye cakap orang darah rendah nie, kene tambah darah.
lau nak tambah darah makan la organ dalaman ayam.
cam hati ayam, kerang pon ley tambah darah gak..

p/s::jadi kene ingat la pasnie. kene makan cukup2, rehat cukup2, nanti nak study xder masalah,










No comments:

Post a Comment